Książki. Z mojej biblioteczki.

Wpis 50.

Dzisiejszy wpis będzie o książkach. O takich, których zawartość możesz wykorzystać w życiu zawodowym i prywatnym. Ja dołączyłam je do swojej biblioteczki, kiedy zostałam mamą na pełny etat.

1.”Wolni i zniewoleni. Refleksje o mistycznej sztuce upadków i wzlotów” Robert Krool. Na to nazwisko natknęłam się po lekturze „Psychologia zmiany” Marka Skały. Dlaczego zwróciłam uwagę właśnie na niego? Bo powtarza on takie zdanie :”Jedni szukają powodu, inni sposobu”. W „Wolnych i zniewolonych” znajdziesz masę sposobów jak sobie poradzić z problemami i wyjść na prostą. Sam autor należy do nielicznego grona autorów – ekspertów, którzy „doktrynę przywództwa” przekładają na doskonały język praktyki, nie zapominając o jej ponadczasowych funkcjach i wartościach. Na własnej skórze przerobił wszystko to o czym pisze w swojej książce. Jego droga była kręta i wyboista i zaprowadziła go do..czego? Sama przeczytaj.

ok_adka-Wolni-i-zniewoleni

2. „Inteligencja emocjonalna” Daniel Goleman. Książka wydana po raz pierwszy w 1997 roku. Przynosi odpowiedź na pytanie, jak to jest, że zdolni uczniowie stają się zaledwie przeciętnymi pracownikami, albo że osoby o wysokim ilorazie inteligencji nieraz z trudem radzą sobie w życiu. Goleman twierdzi, że o tzw. sukcesie życiowym ” decyduje samoświadomość tj. kontrolowanie własnych emocji, zapału i wytrwałości w dążeniu do celu, a także od zdolności do empatii i umiejętności zachowań społecznych. czyli – jak to określa autor  – od współczynnika inteligencji emocjonalnej. Nie każdy ją posiada. Można ją rozwinąć. Jak ? Zostań rodzicem ;). To jeden z wielu sposobów.

inteligencja-emocjonalna-b-iext6302853.jpg

3. ” Nie musisz być najlepsza. Jak nie wpaść w pułapkę perfekcjonizmu, uniknąć stresu i wypalenia”. Aleksander Perski, Joanna Rose. Jak ją przeczytasz to dojdziesz do wniosku że nie musisz już być najlepsza i  perfekcyjna, wystarczy, że będziesz dobra… przede wszystkim dla siebie:). Od tego trzeba zacząć.

nie-musisz-byc-najlepsza-jak-nie-wpasc-w-pulapke-perfekcjonizmu-uniknac-stresu-i-wypalenia-b-iext8546558

Z mojego punktu widzenia to bardzo wartościowe książki zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzna. Sprawdź.

Dodaj komentarz